Teknoloji

Terzi Çırağı Olarak Kariyerine Başlayan Sait Akarlılar, Nasıl Oldu da Mavi’yi Global Bir Marka Hâline Getirdi?

Kariyerine terzi çırağı olarak başlayan Sait Akarlılar, seneler boyunca edindiği bilgi ve deneyimle tekstil sektöründe devrim yaratacak adımlar attı.

Birikimleri onu önce Güven Tekstil, sonra Erak Giyim, en sonunda da bugün global başarı elde etmiş bir marka olan Mavi’ye evriltti.

Ailesi hâlihazırda tekstil ve moda sektöründeydi.

Mavi’nin kurucusu Sait Akarlılar, 1954 senesinde terzi çırağı olarak tekstilciliğe ilk adımını attı. Ailesinin tekstil ve moda sektöründeki köklü geçmişinin olması da avantaj sağlıyordu. Akarlar, 1960’lı yıllarda Levi’s Türkiye düstribütörlüğünü aldı.

Sait Akarlılar da bu işte aktif bir rol sahibiydi ve süreç boyunca kot sektöründeki küresel trendleri yakından takip edebildi. Böylece bilgi ve deneyim biriktirmiş oldu. Buradan yola çıkarak 1970’lerde Güven Tekstil A.Ş.’yi kurdu. Güven Tekstil, adının hakkını vererek kaliteli üretimi ve güvenirliği ile tanındı.

Odağını kot pantolon üretimine çevirdi.

Güven Tekstil ile Türkiye tekstil sektöründe önemli bir yer edinen Sait Akarlar 1984 senesinde, kot pantolona daha fazla ağırlık vermeye başladı ve yeniden markalaşmaya giderek Erak Giyim Sanayi’yi kurdu. 

Kot pantolon ve diğer kot ürünlerinin üretiminde ön plana çıkan markanın faaliyetlere başladığı dönemde kot ürünlerine olan talep de yükselişteydi ve Erak Giyim, kot üretiminde bir numaralı markaların arasına girmişti. Üstelik başarısı yalnızca ülke genelinde değildi, uluslararası pazarda da tanınmıştı ve Türkiye’nin kot sektöründeki başarısını temsil etmişti.

Erak Giyim’den Mavi’ye…

Erak Giyim ile kazanılan başarılar, Sait Akarlılar’ın vizyonunu genişleterek 1991 senesinde Mavi markasını kurmaya itti. Eh, Akarlılar’ın tekstil ve moda sektöründe harcadığı yılları göz önünde bulundurduğumuzda Mavi’nin global ve başarılı bir marka olmasına şaşırmamak gerek.

Günümüzde Mavi; 34 farklı ülkede, 485’i Mavi Shop olmak üzere 4500 noktada perakende, online ve toptan kanallarla tüketicilere ulaşıyor. Yıllık jean adedi ise 7 milyonun üzerinde! Sizin Mavi hakkında düşünceleriniz neler?

Kaynaklar: Mavi, Medium, Mavi Company

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
istanbul escort