Ekonomi

H&M satışları canlandırmak için indirimleri artırıyor

Sıkı bir rekabetle karşı karşıya olan ve faaliyet marjı hedefini tutturmaya çalışan İsveçli moda perakendecisi H&M, yılın ikinci yarısında daha fazla indirimli ürün sunmayı planladığını açıkladı. Bu hamle, şirketin müşteri çekme ve Zara’nın sahibi Inditex ve online moda perakendecisi Shein gibi rakiplerine kaptırdığı pazar payını geri alma stratejisinin bir parçası.

H&M, %10’luk bir işletme marjına ulaşma hedefiyle satış hacminden ziyade karlılığa odaklanıyor. Ancak şirket, artan malzeme maliyetleri ve kur dalgalanmaları gibi dış zorlukların bu yıl içinde bu hedefe ulaşmayı zorlaştırdığını kabul etti.

H&M İcra Kurulu Başkanı Daniel Erver, önümüzdeki iki çeyrekte satışların iyileştirilmesinin önemini vurguladı. “Üçüncü çeyrekte satışlarda zayıf bir gelişme görürsek bu hedefe ulaşmak çok zor olacak” diyerek durumun aciliyetinin altını çizdi.

Yazlık elbiselerin 9.99 dolardan, kot pantolonların ise 19.99 dolardan başladığı, uygun fiyatlı moda ürünleriyle tanınan perakendeci, artan indirimlerle tüketici ilgisini canlandırmayı amaçlıyor. Erver analistlerle yaptığı görüşmede, “… (fiyatlarda) biraz daha yüksek indirimler öngörüyoruz çünkü müşterileri harekete geçirme ihtiyacı görüyoruz” dedi.

Fiyat indirimlerine ek olarak, H&M heyecan verici koleksiyonlar, deneyimler ve etkinlikler yaratarak müşterilerle yeniden etkileşim kurmayı amaçlıyor. Erver, indirimin bir taktik olduğunu ancak şirketin diğer çeşitli girişimlerle de H&M markasına yönelik heyecanı yeniden canlandırmayı hedeflediğini belirtti. Şirketin yaklaşımı, yalnızca fiyatlandırma yoluyla değer sunmak değil, aynı zamanda müşterileri için alışveriş deneyimini geliştirmek için daha geniş bir stratejiyi yansıtıyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu